فرصت انتخاب خودرو‌های وارداتی امشب به پایان می‌رسد واردات گوشی‌های اپل آزاد می‌شود؟ + سند (۹ خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز | حباب سکه بیشتر شد (سه‌شنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۳) واکنش مثبت بورس به یک خبر خوب | گزارش وضعیت بازار سهام (۹ خرداد ۱۴۰۳) انتظار کارگران برای اصلاح مزد ۱۴۰۳ قیمت محصولات ایران‌خودرو در بازار امروز (۹ خرداد ۱۴۰۳) درباره تبعیض میان شرکت‌های دانش‌بنیان | سهم ۹۱ درصدی تهرانی‌ها از حمایت‌ها رهن و اجاره در منطقه سناباد مشهد چقدر نقدینگی می‌خواهد؟ (۹ خرداد ۱۴۰۳) به آینده بورس امیدوار باشیم؟ (۹ خرداد ۱۴۰۳) نرخ ارز نزولی خواهد شد؟ | در چه صورت منتظر موج بعدی نزول باشیم؟ (۹ خرداد ۱۴۰۳) سیگنال منفی به بازار خودرو | خودروسازان کاهش تولید داشتند + نمودار (۹ خرداد ۱۴۰۳) افزایش بی‌سروصدای یک محصول ایران‌خودرو | خودروسازان بدون دریافت مجوز قیمتی دست‌به‌کار شدند؟ رفع پلمب واحدهای صنفی طلا و جواهر در مشهد ۵۴ کیلوگرم شمش طلا فروخته شد (۸ خرداد ۱۴۰۳) طلافروشی‌های مشهد بالاخره کوتاه آمدند | بازگشایی پس از ۲۲ روز با مبلغ ۲ میلیارد در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟ خبر خوش برای زوج‌های جوان | صف وام ازدواج کوتاه می‌شود؟ معرفی ۱۰ ماشین خارجی که در سامانه فروش عرضه می‌شوند | ژاپنی‌ها در دوره جدید واردات خودرو یکه‌تازی می‌کنند + تصاویر چطور بهترین لاستیک را انتخاب کنیم و چقدر بابتش پول بدهیم؟ قیمت افغانی امروز (سه‌شنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۳) وام ۵۰۰ میلیون تومانی برای دهه شصتی‌ها + شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام هفته آینده، نتیجه قرعه‌کشی خودرو‌های برقی اعلام می‌شود سومین سود سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود؟ (۸ خرداد ۱۴۰۳) خبر‌های بسیار خوب دولت برای بورسی‌ها | ۴ تصمیم مهم برای نجات بازار سرمایه (۸ خرداد ۱۴۰۳) خبر مهم برای دارندگان حواله پژو پارس؛ طرح تبدیل حواله به این ۳ خودرو آغاز شد + اسامی خودروها، مبلغ و زمان تحویل (۸ خرداد ۱۴۰۳) چراغ سبز بورس بالاخره روشن شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۸ خرداد ۱۴۰۳) 
سرخط خبرها

دولت برای پرداخت مطالبات بازنشستگان تلاش می‌کند | برای تعیین دستمزد کارگران باید به توافق عادلانه برسیم

  • کد خبر: ۱۵۴۲۰۸
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
  • ۳
دولت برای پرداخت مطالبات بازنشستگان تلاش می‌کند | برای تعیین دستمزد کارگران باید به توافق عادلانه برسیم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هدف‌گذاری و تلاش دولت برای پرداخت مطالبات بازنشستگان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدصولت مرتضوی در پانزدهمین نشست شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران و دیدار با تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران استان مازندران که با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: منابع و مصارف بودجه سال آینده ۲ هزار همت است.

وی با بیان اینکه تلاش دولت این بود که استقراض نداشته باشد، افزود: دولت سیزدهم ۸۷ هزار میلیارد تومان بدهی سازمان تأمین اجتماعی را به بانک‌های عامل پرداخت کرده است.

مرتضوی با بیان اینکه با خلق پول تورم مهار نمی‌شود، گفت: برای تعیین دستمزد باید با سه‌جانبه‌گرایی به توافق عادلانه برسیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیاست دولت این است تا خرید خدمت را توسعه دهیم و ۱۲۰ درصد منابع بیمه تکمیلی و ۸۰ درصد شرح خدمات را برای بازنشستگان افزایش دادیم.

مرتضوی با بیان اینکه آموزش کارگران را جدی بگیریم و نظام استاد شاگردی را راه بیاندازیم، گفت: نرخ بیکاری استان مازندران از نرخ بیکاری متوسط کشوری پایین است و این قابل تقدیر است.

مازندران باید شفابخش اشتغال کشور باشد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در هشتمین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مازندران با بیان اینکه اشتغال، رونق آفرین و رمز عبور از مشکلات است، اظهار کرد: مسئولان باید شبانه‌روز پای کار باشند تا برای آحاد جامعه اشتغال ایجاد کنیم.

وی، یکی از وظایف مهم دولت را ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: در دهه ۹۰ رشد اقتصادی کشور منفی بود و بدهی‌های گذشته زیادی برجا مانده که به‌عنوان نمونه صندوق بازنشستگی و چند بخش دیگر ۴۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی داشته‌اند.

مرتضوی با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برای برون‌رفت از مشکلات کشور، تصریح کرد: مقام معظم رهبری تأکید دارند که اگر اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان مدنظر قرار گیرد می‌توان به پشتوانه کارگر و کارفرما شاهد افزایش تولید در کشور بود.

وی چالش‌های اقتصادی فعلی را ناشی از عدم توجه مناسب به اهمیت تولید دانش‌بنیان عنوان و تصریح کرد: دولت مردمی سیزدهم همه تلاش خود را برای تحقق تأکیدات مقام معظم رهبری به‌کار می‌بندد.

مرتضوی، اشتغال دانش‌بنیان را از اولویت‌های مهم دانست و افزود: استان مازندران با داشتن تمام ظرفیت‌ها باید شفابخش اشتغال کشور باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه اشتغال بخش کشاورزی در استان باید ارتقاء پیدا کند، ادامه داد: اشتغال دریایی به رشد توسعه اقتصادی مازندران کمک می‌کند.

مرتضوی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ در دو بخش باید گام‌های بزرگی برداریم، ادامه داد: اشتغال از محل تبصره ۱۸ و بازگشت به چرخه تولید واحد‌های راکد اولویت اصلی در سال آینده است.

وی با اعلام اینکه وزارت کار متولی اشتغال است و با مردم صادق هستیم، گفت: نظام آموزشی اشتغال مناسب نیست و مراکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای باید مجاهدانه پای کار باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه آستین‌ها را بالا بزنیم تا شرمنده مردم نشویم، گفت: شخص رئیس‌جمهور تمام‌قد ایستاده تا مشکلات کشور یکی پس از دیگری رفع شود.

سید‌محمود حسینی‌پور استاندار مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه جریان کارگری استان انقلابی بوده و دلبستگی ویژه‌ای به نظام و انقلاب اسلامی دارد، گفت: در یک‌سال گذشته برای پیگیری مطالبات کارگران بیشترین وقت را گذاشته‌ایم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: به همین منظور قرارگاه دانش‌بنیان را در استان با حضور رؤسای دانشگاه تشکیل دادیم.

علی بابایی‌کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه بودجه کارآفرینی باید محقق شد، گفت: در حوزه درمان باید مشکلات رفع شود.

وی با اشاره به اینکه مجلس ثابت کرده در خدمت مردم است، گفت: مشکلات جامعه کارگری را باید با وحدت همه گروه‌های کارگری و کارفرمایی حل کنیم.

علی باقری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این نشست گفت: از جمله اقداماتی که پس از ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت تشکیل جلسات شورای هماهنگی در استان‌ها با حضور ۱۰ دستگاه اجرایی تابعه وزارتخانه براساس دستورالعمل بوده است.

وی هم‌افزایی و همدلی بیشتر مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی تابعه با یکدیگر و شرکای اجتماعی استان را برای رفع مشکلات جامعه هدف از مهم‌ترین اهداف تشکیل شورای هماهنگی عنوان کرد و افزود: تاکنون ۹۶ درصد مصوبات این شورا عملیاتی شده است.

همچنین در این نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران استان مازندران به بیان دغدغه‌ها، مطالبات و راهکار‌های خود در سطح استانی و ملّی پرداختند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
0
آقای وزیر سال تمام شدوگویا تصمیمی برای تعیین حقوقها نیست وفقط کارتان به وقت کشی ودرنهایت پایمالکردن حق وحقوقه؟؟. چراتلاشهایتان را زودتر انجام نمیدهیدکه به نتیجه خوبی برسیدهمیشه ازآخر...اولید؟؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
0
این همه تلاش می کنید تلف نشویدآقای وزیر این همه کشش نده همه چیز ازتورم و کمبودها وبیکفایتی ها معلومه (سالی که نیکوست.........ازبهارش پیداست)کش در رود آسیب می رساند گفته باشم؟؟!!!!!!.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
0
0
از آقا صولت مرتضوی سئوال کنید دراین مدت وزارت خودش جزء وعده ،وعید چه کار مثبتی انجام داده است؟؟ انشاءالله در آینده کسانی را در راس کار بگذارید که بتواند قدمها مثبتی بردارند!!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->